Vyhnite sa im: 10 najčastejších chýb pri chudnutí | Blog Mall.sk

Vyhnite sa im: 10 najčastejších chýb pri chudnutí

Vyvarujte sa chybám pri chudnutí a zhoďte do plaviek už v zime.

 

 

Zhadzovanie prebytočných kíl je beh na dlhú trať, ale ak pri ňom nevedomky robíte chyby, pomyselnú trať si ešte predĺžite. Spísali sme pre vás 10 chýb, ktoré ľudia počas chudnutia najčastejšie robia, aby ste sa im mohli vyvarovať.

1. Jete iba trikrát denne alebo jedla vynechávate

Väčšie intervaly medzi jedlami nemajú na chudnutie žiadny vplyv. Oveľa lepšie urobíte, keď budete jesť až šesťkrát denne, ale malé porcie. Vďaka tomu budete mať svoj hlad pod kontrolou.

Rovnako zlý nápad je vynechávanie raňajok, obeda alebo večere. Vynechanie celých jedál totiž môže viesť k únave a podvýžive. Oveľa efektívnejšie ako hladovať je jesť, ale získané kalórie spaľovať cvičením. Vynechávanie jedla navyše zvyšuje chuť na tučné pokrmy a sladké, ktoré sú ďalšou skúškou pre vašu sebakontrolu.

2. Nemáte dostatok pohybu

Bez pravidelného výdaja energie jednoducho neschudnete. Nezabudnite preto pravidelne cvičiť alebo sa aspoň pohybovať. Nájdite si na YouTube zostavy zamerané na spaľovanie tukov a cvičte podľa videí. Ak v práci sedíte, jazdíte autom alebo vás cvičenie nebaví, musíte sa snažiť o to viac.

Choďte každý deň kus cesty z práce pešo alebo zájdite po práci na prechádzku. Cez víkend zase vyrazte na dlhšiu túru. A ak radi sledujete televízor alebo seriály na počítači, zajazdite si počas sledovania na rotopede.

Prečítajte si, ako najlepšie zhodiť jazdou na rotopede >> 

3. Všetky kalórie počítajte rovnako

Nie sú kalórie ako kalórie. Dôležité je, z akého pokrmu pochádzajú, pretože 100 kalórií z hrušky nie je ako 100 kalórií z karamelového cheesecakeu. Z hrušky získate vitamíny, zatiaľ čo cheesecake predstavuje prázdne kalórie bez pridanej hodnoty.

Užitočným nástrojom v boji s prázdnymi kalóriami sú aplikácie na počítanie kalórií. Pomôžu vám nielen ustrážiť veľkosť porcie, ale tiež vás upozornia na prázdne kalórie vo vašom jedálničku. Vyskúšajte napríklad aplikáciu Kalorické tabuľky.

Kalorické tabuľky vám poradia s vyváženým prijímom potravín.Kalorické tabuľky vám poradia s vyváženým prijímom potravín. • 

4. Nejete po piatej hodine večer

Nie je rozdiel v tom, či zjete 100 kalórií na poludnie alebo o polnoci. Výživová hodnota je rovnaká. Problém je v tom, že večerné jedlo spaľuje telo pomalšie, pretože nie ste tak aktívny ako cez deň.

Najväčším rizikom nočných jedákov sú tendencie prejedania sa. Aby ste telo v noci zbytočne nezaťažovali, nevynechávajte cez deň jedlo a jedzte vyvážene. Striedme porcie vám po piatej hodine večer neuškodia.

5. Vynechávate sacharidy

Ak jete vo veľkom množstve pokrmy bohaté na sacharidy, ako napríklad zemiaky, bielu ryžu alebo chlieb, môžete pribrať na váhe. Pravdou ale je, že bez sacharidov vaše telo nebude fungovať správne. V bdelom stave vyžaduje mozog približne 100 gramov glukózy, a ak ich nedostane, dochádza k strate koncentrácie, nevoľnosti a únave. Okrem toho nedostatok sacharidov vyvoláva depresie.

Preto sacharidy z jedálnička nevyškrtávejte, ale vyberajte si tie s nízkym GI (glykemickým indexom). Patria medzi ne napríklad strukoviny, cestoviny alebo celozrnné pečivo.

6. ,,Keď veľa cvičím, môžem zjesť všetko"

Naládovať sa cez deň hamburgerom s hromadou hranoliek a čokoládovou zmrzlinou v tesnom závese je zlá voľba, aj keď veľa cvičíte. Získať 250 kalórií z pohára zmrzliny zaberie pár minút, ale ich spálenie vám potrvá hodinu. A po vyššie spomenutej hostine, jednoducho všetky nabrané kalórie za deň nespálite, aj keby ste cvičili ako o život.

Zaoberajte sa preto tým, čo za kalórie jete a v akom množstve. Najľahšia cesta k chudnutiu totiž vedie nielen cez spaľovanie kalórií, ale tiež cez zníženie ich príjmu.

Dajte si do tela s fitness výbavou z MALL.SK >> 

7. Nedodržiavate pitný režim alebo pijete sladené nápoje

Dodržiavanie pravidelného pitného režimu má nielen očistné účinky, ale tiež tlmí pocit hladu. Počas chudnutia sa uvoľňujú toxické látky a prebytočné tuky, ktoré pitím tekutín odplavíte z organizmu. Majte preto neustále po ruke fľašu s vodou a pravidelne popíjajte. Dohnať pitný režim jednorázovo sa nevypláca, pretože zaťažíte obličky a odplavíte z tela všetky potrebné minerály.

Vytvorte si zvyk a noste fľašu s vodou vždy pri sebe.Vytvorte si zvyk a noste fľašu s vodou vždy pri sebe. • 

Okrem čistej vody môžete piť aj bylinné čaje alebo 100 % ovocné šťavy. Ak cez deň namiesto vody pijete sladené nápoje a limonády, môžete na chudnutie zabudnúť. Jednu malú plechovku limonády totiž spálite hodinou intenzívnej chôdze.

Vyberte si peknú fľašu na vodu >> 

8. Pijete alkohol

Alkohol k chudnutiu jednoducho nepatrí. Obsahuje dvojnásobne viac energetickej hodnoty ako bielkoviny a sacharidy, takže po ňom priberáte. Okrem toho kvôli vysokému glykemickému indexu podporuje pocit hladu.

Najhorší je ale alkohol v tom, že aj po jednom pive alebo dvojke vína sa telo začne sústrediť na odbúravanie alkoholu, a preto blokuje spaľovanie živín, ktoré sa následne usadzujú ako tuk. Ak chcete schudnúť, dajte si od alkoholu na nejakú dobu pokoj.

9. Jete príliš veľa ovocia a zeleniny

To, že pri chudnutí môže človek zjesť ovocia a zeleniny koľko chce, je len povera. Ovocie i zelenina totiž obsahujú skryté sacharidy, ktoré dokážu chudnutie poriadne spomaliť. Ovocie preto jedzte v surovom stave maximálne dvakrát denne.

Uprednostňujte:  broskyne,  jablká,  hrušky,  slivky,  nektárinky  alebo exotické ovocie (grep, pomaranč, ananás, mango).

Pozor si dajte na banány a hrozno, ktoré majú vyšší glykemický index. Znížite ho tým, že si k banánu alebo hroznu naservírujete tvaroh.

Zelenina je sice základom každej redukčnej diéty, ale aj u nej strážte glykemický index. Skôr než sladkú zeleninu, ako je mrkva, farebná paprika, hrášok alebo kukurica, si na tanier naservírujte: listovú zeleninu, uhorky, cuketu, karfiol, brokolicu, paradajky, reďkovky alebo zelenú papriku.

10. Preháňate to s nízkotučnými výrobkami

Málo tuku neznamená málo kalórií. Nízkotučné jogurty výrobcovia často preslaďujú, aby zákazníkom chutili. Tým sa bohužiaľ ich kalorická hodnota zvýši a od plnotučných jogurtov sa tak príliš nelíši.

Niektorí ľudia si navyše myslia, že nízkotučných výrobkov môžu pri chudnutí zjesť, koľko chcú. To je veľký omyl. Buďte pri výbere nízkotučných pokrmov obozretní, čítajte si zloženie (najmä kalórie) a jedzte ich rovnako striedmo ako ostatné pokmy z jedálnička.

A aby vám nič neuniklo, sledujte nás na sociálnych sieťach, sme na Facebooku, Instagrame aj na YouTube.