Domáce krabičky: vyskúšajte diétu, ktorá vás nezruinuje | Blog Mall.sk

Domáce krabičky: vyskúšajte diétu, ktorá vás nezruinuje

Módna vlna krabičkových diét sa neustále prevaľuje cez zaneprázdnených pracantov. Láka na pravidelné dodávanie vyvážených pokrmov. Cena za hromadne pripravované jedlo už však tak vyvážená pre naše vrecko nebýva. S naším návodom zvládnete „krabičkovku” hravo sami.

Zoznam existujúcich diét by vydal na menšiu knižnú sériu. Prečo teda vyskúšať práve krabičkovú?

  • Systém krabičiek zaistí, že budete porcie konzumovať vyvážene v priebehu celého dňa.
  • Svoju porciu nebudete mať tendenciu prekračovať. Krabička presne určí, aká porcia vás čaká.
  • Neznechutí sa vám svojím zameraním. Obsah krabičiek môžete jednoducho obmieňať podľa aktuálnych chutí.

Krabičky dodajú vášmu telu rytmus. Ustáli sa vám tráviaci systém a vy ho tak nebudete preťažovať nečakanými nájazdmi na chladničku.Krabičky dodajú vášmu telu rytmus. Ustáli sa vám tráviaci systém a vy ho tak nebudete preťažovať nečakanými nájazdmi na chladničku.

Najprv si vypočítajte, čo do krabičiek dáte

Spočítajte si svoj denný kalorický príjem, vystačíte si s niektorou z bezplatných online kalkulačiek – stačí do internetového vyhľadávača zadať „denný kalorický príjem kalkulačka”.

Výpočet zohľadňuje

  • vek,
  • výšku a váhu
  • a mieru každodennej fyzickej aktivity.

Nezabúdajte, že ak plánujete zhodiť nadbytočné kilá, musíte si krabičky zostaviť tak, aby denný príjem bol približne o 200 kcal nižší.

Náš tip: Pri niektorých kalkulačkách si kritéria schudnúť môžete nastaviť. Ušetríte si tak prácu s odčítaním prijatých kalórií.

Vďaka bezplatným kalkulačkám získate predstavu, koľko proteínov, sacharidov a tukov by mal váš denný príjem obsahovať.Vďaka bezplatným kalkulačkám získate predstavu, koľko proteínov, sacharidov a tukov by mal váš denný príjem obsahovať.

Hor sa na nákupy – začnite krabičkami

Pri výbere dbajte na možnosť krabičku dokonale uzavrieť. V opačnom prípade vám polievka alebo dresing zo šalátu napáchajú v taške poriadnu neplechu.

Ak väčšinu jedál konzumujete v práci, zvážte kvôli väčšiemu pohodliu pri prenášaní jedlonosiče. Pravdepodobne vás vrátia do detských čias k vyzdvihovaniu obedov pre chorých súrodencov. Štýlové kombinované misky sa však vracajú do módy.

Jedno hlavné jedlo vrátane dezertu pohodlne prenesiete v obedovom boxe s priehradkami. Výhodou oddelených krabičiek je, že sa medzi sebou potraviny a ich chute nemiešajú.

Obedové boxy navyše často obsahujú priehradku na príbor. Obedovú prestávku si tak môžete vychutnať aj mimo firemnú kuchynku a nemusíte riešiť požičiavanie riadu.

Ušetriť priestor alebo sa blysnúť dizajnom. Každý si príde na svoje.Ušetriť priestor alebo sa blysnúť dizajnom. Každý si príde na svoje.

Na desiate a raňajky využijete praktické téglikové krabičky. Aj tie vychádzajú dietárom v ústrety. Majú prakticky oddelené priehradky, takže si nachystáte napríklad jogurt s ovocím alebo chrumkavým müsli vopred a vychutnáte si ich nerozmočené.

Niektoré majú aj vlastnú chladiacu vložku, vďaka ktorej udržia napríklad nátierku v sviežej kondícii aj pri prevoze v teplom počasí.

Desiatové tégliky bez problémov umiestníte aj do malého batôžka alebo kabelky.Desiatové tégliky bez problémov umiestníte aj do malého batôžka alebo kabelky.

Čarujte s krabičkami v kuchyni

Pri zostavovaní krabičiek nezabúdajte na najdôležitejšiu poučku: nikdy nekopírujte cudziu diétu. Predpisy z internetu alebo kníh nepoužívajte, ak sa nezhodujete vo výške, váhe, veku a fyzickej aktivite s modelovým príkladom.

Rozpočítajte si denný prísun energie podľa výživových tabuliek a začnite zostavovať jedálny lístok. Tabuľky vám s plánovaním množstva tukov, sacharidov aj bielkovín pomôžu. My sa pozrieme, ako krabičky vyladiť do dokonalosti.

1. Nezabúdajte na strukoviny

Cícer, fazuľky alebo červená šošovica vám spestria stravu aj v netradičnej forme. Pripravte si z nich napríklad nátierku. Vystačíte si s mixérom, povarenou strukovinou a korením. K nátierke pridajte namiesto chleba napríklad

  • stopkový zeler,
  • hranolky mrkvy či uhorky
  • alebo kusy papriky.

Jedálniček spestríte tiež naklíčenými strukovinami alebo inými klíčkami.Jedálniček spestríte tiež naklíčenými strukovinami alebo inými klíčkami.

2. Chystajte niektoré krabičky vopred

Varené vajíčka, strukovinové nátierky alebo domáce málo sladké müsli môžete chystať vo väčšom množstve a vždy iba siahnuť do špajzy či chladničky a pripraviť ďalšiu krabičku.

>> Pozrite sa, ako využiť formičky na ľad na uchovanie zvyškov smoothies a ďalších potravín. <<

Náš tip: Nie všetky potraviny sa vyplatí nachystať vopred. Aby vám hlávkový šalát vydržal v chladničke dlho čerstvý, uchovávajte ho v plastovej mise pod navlhčenou papierovou utierkou.

Farebné, vyvážené a vopred nachystané. Vďaka takýmto krabičkám sa nebudete odbíjať.Farebné, vyvážené a vopred nachystané. Vďaka takýmto krabičkám sa nebudete odbíjať.

3. Pridávajte porcie orechov a semienok

Proteíny a zdravé tuky dodáte jablčným plátkom lyžičkou orechového masla. Kešu či vlašské orechy výborne dopĺňajú kuskus so zeleninou a porciu ryže jemne posypte sezamovými semienkami.

4. Chlieb elegantne vyškrtnite z jedálneho lístka

Tortilly a krajce chleba nahraďte listami kapusty alebo šalátu. Ďalšou alternatívou je morská riasa nori, ktorá sa využíva pri príprave suši.

Náš tip: Ak vás pri obľúbenom miniburgríku trápi kalorická hodnota žemle, ugrilujte namiesto nej dva portobello šampiňóny. Navyše zasýtia omnoho lepšie než žemľa z bielej múky.

>> Chcete diétu naozaj vydržať? Prečítajte si, ako na to. <<