Ako sa udržať vo forme? Kráčajte!

Začať sa hýbať môže byť pre nešportovcov skoro nesplniteľná výzva. Ak to cítite podobne, dajte šancu pohybu, ktorý vlastne už teraz robíte každý deň – chôdzi. Možno vás prekvapí, ako veľmi je obyčajné chodenie zdravé.

Bolesti krčnej chrbtice, problémy s chrbtom, kŕčové žily. To sú len niektoré choroby spôsobené celodenným sedením v kancelárii alebo v škole a potom večer pred televíziou. Aby vám bolo lepšie, stačí začať viac chodiť.

Aj keď nemáte čas na desaťkilometrové túry, každý deň môžete:

  • ísť pešo namiesto jazdy výťahom,
  • vystúpiť z autobusu o zastávku skôr,
  • prejsť sa namiesto jazdy autom napríklad po čerstvé rožky alebo na poštu.

Pri chôdzi do práce sa otužujete, zlepšujete si fyzičku a tiež chudnete – ak chodíte pravidelne a aspoň 20 minút denne svižnou chôdzou, uvidíte na sebe prvé výsledky približne už o mesiac.

Máte hodinku čas alebo premýšľate nad sobotňajším celodenným programom? Oboje sú skvelé príležitosti na pešiu prechádzku, ktorou podporíte svoje zdravie.Máte hodinku čas alebo premýšľate nad sobotňajším celodenným programom? Oboje sú skvelé príležitosti na pešiu prechádzku, ktorou podporíte svoje zdravie.

Pri chôdzi posilňujete svoje srdce, nohy aj psychiku

Určite viete, že srdce je sval a ako taký je treba ho trénovať. Práve chôdza je ideálnym pohybom, ktorý zvyšuje srdcovú výkonnosť a zlepšuje fyzičku. Je to jednoduché: s vyššou výkonnosťou srdca sa znižuje pokojový pulz. Znamená to, že vaše srdce je trénované a ušetrí si aj tisíce tepov každý deň.

Okrem prevencie proti infarktom sa pri chôdzi staráte aj o svoje žily – bez toho aby ste o tom vlastne vedeli. Zlepšuje sa odtok krvi z nôh a to pomáha znižovať riziko kŕčových žíl.

S lepším krvným obehom súvisí aj dobrá nálada. Pretože sa telo pri chôdzi lepšie okysličuje, máte odrazu viac energie a cítite sa celkovo lepšie.

Chôdza navyše zvyšuje hustotu kostného tkaniva a tým spomaľuje osteoporózu. Okrem toho znižuje pravdepodobnosť vzniku cukrovky typu 2.

Pichá vás pri chôdzi v boku alebo vás bolia achilovky? Asi niečo nerobíte správne. Skúste sa pri ďalšej prechádzke riadiť našimi radami.Pichá vás pri chôdzi v boku alebo vás bolia achilovky? Asi niečo nerobíte správne. Skúste sa pri ďalšej prechádzke riadiť našimi radami.

Dobre sa obujte a vybavte

Na chôdzu nepotrebujete žiadne špeciálne oblečenie ani pomôcky. Na nohy si podľa počasia a typu výletu vyberte:

  • nízke turistické topánky, ktoré sa hodia do dažďa a na náročnejšie túry,
  • trekingové topánky, ktoré sú ľahšie a ideálne do miernejších terénov
  • alebo klasické tenisky, vhodné na kratšie vzdialenosti do pár kilometrov.

Ak sa obávate o svoje kolená, uľahčite im námahu vďaka chôdzi s trekingovými palicami. Sú oporou aj vašej chrbtici a bedrám a pretože pomáhajú držať rytmus chôdze, bude sa vám lepšie dýchať.

Aby ste mali prehľad o tom, koľko ste toho prešli a koľko spálili kalórií, môžete využiť krokomer v mobile. Za skúšku stoja napríklad tieto aplikácie:

  • Aplikácia Krokomer počíta kroky, rozpozná a zohľadní náročnosť pohybu.
  • Runtastic Pedometer vám v mobile presne nameria počet prejdených krokov. Mobil môžete mať vo vrecku, ruke alebo v batohu či kabelke.
  • S aplikáciou Sports Tracker môžete z chôdze prejsť na iný šport a priamo v aplikácii si ho nastaviť. Zmeria vám počet zvládnutých kilometrov.
  • V aplikácii Moves si prehľadne zobrazíte miesta, ktoré ste navštívili a trasu, po ktorej ste sa počas vybraného dňa pohybovali.

Veľa milovníkov chôdze používa aj fitness náramky. Je to jednoduchšie ako aplikácia – nemusíte si totiž nič sťahovať. A keď vyrazíte von bez mobilu, nič sa nedeje, pretože náramok máte stále pri sebe.

Princíp fitness náramkov je jednoduchý: celý deň nosíte na ruke malý náramok, ktorý zaznamenáva vašu aktivitu, spánok alebo tepovú frekvenciu.

Vďaka náramku máte prehľad nielen o tom, koľko ste toho prešli a koľko kalórií spálili, meria taktiež fungovanie vášho srdca a informuje vás o kvalite spánku

Urobte si predstavu o fungovaní vášho tela. Náramok vám meria tep, zisťuje kvalitu spánku aj prejdenú vzdialenosť. Ak si dáte predsavzatie, napríklad prejsť denne 10 tisíc krokov, budete vďaka náramku presne vedieť, koľko vám ešte chýba k splneniu vytýčeného cieľa.Urobte si predstavu o fungovaní vášho tela. Náramok vám meria tep, zisťuje kvalitu spánku aj prejdenú vzdialenosť. Ak si dáte predsavzatie, napríklad prejsť denne 10 tisíc krokov, budete vďaka náramku presne vedieť, koľko vám ešte chýba k splneniu vytýčeného cieľa.

Aké sú vaše tipy na jednoduché chodenie a aké výlety by ste odporučili? Napíšte nám na našom Facebooku.

 

Odporúčame