Trekingové palice precvičia a posilnia 90 % vašich svalov

Chôdza je najzdravší druh pohybu. A keď si so sebou na peší výlet vezmete trekingové palice, budete zdraví ako repa a rybička dohromady. Presvedčte sa sami, že tieto palice nie sú iba hračkami pre čulé babičky, ale športovým náradím pre všetky vekové kategórie.

Celým telom vpred

V porovnaní s bežnou chôdzou rozpohybujete chôdzou s trekingovými palicami 90 % tela. Trekové palice zapoja do pohybu nôh aj hornú časť tela, čím posilňujete svaly na rukách a na chrbte. Vďaka tomu sú trekové palice ideálne pre ľudí so sedavým zamestnaním.

Palice sú výbornou pomôckou aj pre tých, ktorí chcú zhodiť nejaké to kilo. Zapojenie celého tela pri chôdzi totiž účinne spaľuje kalórie a tuky. Rozprúdi sa krv nielen v nohách, ale aj vo zvyšku tela, a preto je chôdza s palicami blahodarná pre krvný obeh. V neposlednom rade umožňujú palice udržiavať konštantné tempo, rytmus chôdze a pravidelný dych.

Trekové palice uľahčia vášmu telu výstupy i zostupy a zvládnete aj dlhšie vzdialenosti.Trekové palice uľahčia vášmu telu výstupy i zostupy a zvládnete aj dlhšie vzdialenosti.

Veľkou výhodou trekingových palíc (nazývaných aj ako trekové palice) je ich dostupnosť a účinnosť. Trekking walking je šport vhodný pre milovníkov občasných prechádzok aj pre ostrieľaných atlétov. Aktívnej chôdzi s palicami sa môžu venovať malé deti aj dôchodcovia, ľudia rôznej kondície aj ľudia so zdravotným obmedzením.

Zdolajte každý kopec

Trekové paličky sa občas pletú s palicami na nordic walking, i keď ide o dve rôzne náradia a aktivity.

  • Nordic walking je rýchla chôdza po rovnom teréne. Palice sú ľahké a pomáhajú pri odpichu.
  • Trekking walking láka majiteľov paličiek do náročnejších terénov, ako sú kopce, hory či lesy, kde sa stretnú so stúpaním a klesaním.

Každý štýl pohybu si vyžaduje špeciálne palice, napr. nordic walking s trekovými palicami je nepohodlný.Každý štýl pohybu si vyžaduje špeciálne palice, napr. nordic walking s trekovými palicami je nepohodlný.

Pri výstupe prenesú palice časť váhy na ruky a ramená a uľahčia tak váhu vašim nohám. Ešte dôležitejšiu úlohu však hrá presun váhy pri zostupe, ktorý býva za normálnych okolností zničujúci pre kolenné kĺby (najmä ak idete s batohom). Vďaka paliciam môžete počas zostupu bez väčšieho problému zrýchliť.

Ako vybrať správne palice

I keď vo svete Harryho Pottera si paličky vyberajú svojich kúzelníkov, v našom svete si športovci musia vybrať trekové palice sami. Pri výbere paličiek sú najdôležitejšie tieto faktory:

  • dĺžka,
  • materiál,
  • ovládanie,
  • možnosť poskladania.

Vybrať správnu dĺžku paličiek je kľúčové, ale vôbec nie zložité. Pravidlom je, že ak sa špička paličky dotýka zeme a zovriete jej rukoväť, mal by váš lakeť tvoriť pravý uhol. Ak objednávate cez internet, vypočítajte si správnu dĺžku pomocou koeficientu 0,68.

Dĺžku paličiek vyberajte vždy podľa svojej výšky a nastavujte podľa terénu.Dĺžku paličiek vyberajte vždy podľa svojej výšky a nastavujte podľa terénu.

Čo sa týka materiálu, platí, že čím je ľahší, tým sú paličky kvalitnejšie. Najľahším materiálom je karbón. Ak by ste chceli radšej lacnejší variant, skúste o niečo ťažší hliník. Aj rukoväti majú rôzne materiály, ale dôležitejšie je, aby boli anatomicky tvarované.

Niektoré palice sú skladacie, čím vám uľahčia prepravu. Nie sú však nutné, lebo aj palice, ktoré nie sú skladacie, veľmi ľahko pripevníte na batoh. Existujú taktiež teleskopické palice, ktoré okrem skladnosti umožňujú meniť dĺžku za pochodu.

 

Odporúčame