Buďte vo forme aj s deťmi

Máte dojem, že na to, aby ste sa s deťmi udržali vo forme, potrebujete pestúnku, diétny plán a vybavenú posilňovňu? Omyl! Vieme, ako si dáte do tela aj s deťmi na krku.

Najskôr zhadzujte kilá, potom posilňujte

Popôrodných kíl sa zbavujú nielen novopečené mamičky, ale bruško zhadzujú aj oteckovia. Akonáhle začnete s kilami niečo robiť, zavolajte si malého člena rodiny k sebe – pri cvičení sa s dieťaťom zblížite a nemusíte mať výčitky, že sa potomkovi dostatočne nevenujete.

Po pôrode zaraďte do svojho denného režimu podľa svojho pocitu prechádzky. Po šestonedelí začnite s jednoduchým posilňovaním či jogou alebo skúste pilates a zhruba po pol roku sa vráťte ku všetkým športovým aktivitám, ktoré ste robili pred pôrodom. Aj oteckom pôjde chudnutie lepšie, ak spoločne nabehnete na zdravšie stravovanie, ktoré by malo byť predovšetkým pravidelné a vyvážené.

Ak dojčíte, pôjdu kilá dolu ešte ľahšie – každý deň spálite dojčením toľko, ako keby ste si zašli na hodinu tanca alebo tenisu.Ak dojčíte, pôjdu kilá dolu ešte ľahšie – každý deň spálite dojčením toľko, ako keby ste si zašli na hodinu tanca alebo tenisu.

Veľa rodičov si myslí, že na chudnutie s dieťaťom potrebujú pestúnku na stráženie a vybavenú posilňovňu. Opak je ale pravdou. Odporúčame využívať každú príležitosť, kedy môžete s kočíkom alebo nosičom vyraziť von. Akonáhle bude dieťa staršie, tešte sa na rôzne hry, pri ktorých pôjdu kilá dolu.

Švihadlo

Pár minút skákania cez švihadlo denne a získate vypracované nohy a spevnený stred tela.

Preteky

Aj vás bude obyčajný beh baviť viac, keď sa s deťmi pretekáte na čas alebo vzdialenosť. Alebo sa „hecnite“ a zmerajte si sily v pretekoch s partnerom.

Trampolína

Deti milujú skákanie na trampolíne a vy by ste mali tiež. Skákaním schudnete, natiahnete šľachy a zlepšíte kardiovaskulárny systém.

Skákanie na trampolíne nie je len pre deti. Pridajte sa a uvidíte, ako rýchlo pôjdu kilá dole.Skákanie na trampolíne nie je len pre deti. Pridajte sa a uvidíte, ako rýchlo pôjdu kilá dole.

Skákanie škôlky

Kúpte si kriedy a kreslenie po chodníku spojte so zábavou z vašich detských rokov.

Trénujte balans

Aj obyčajná „lastovička“ spevní stred tela a posilní brucho aj chrbát. Schválne, kto vydrží dlhšie – vy alebo deti?

Naháňačka

Deti sú síce pomalšie, ale len tak sa neunavia. Buďte si istý, že po hodinke naháňania si zotriete pot z čela aj vy.

Loptové hry

Stačí jedna lopta a hneď môžete hrať futbal, volejbal alebo vybíjanú. Nevadí, že s deťmi, hlavne ak sú malé, nedodržiavajte pravidlá. Dôležitý je pohyb!

S loptou môžete ísť na záhradu, na mestské ihrisko a vojde sa aj do kufra pri ceste na dovolenku.S loptou môžete ísť na záhradu, na mestské ihrisko a vojde sa aj do kufra pri ceste na dovolenku.

Plávanie

V bazéne rovnomerne posilníte celé telo a vytvarujete svaly. Deti si užijú zábavu v bazéne a neskôr ich môžete aj naučiť plávať.

In-line korčule

Kolieskové korčule v sebe spájajú kardio aj posilňovanie. Tlačte pred sebou kočík, alebo posaďte dieťatko do nosiča. Spoločne spoznávajte krásy okolia a dajte si poriadne do tela.

Ani v zime vám zábava a chudnutie nebudú chýbať. Sánkovanie, korčuľovanie a lyžovanie sú ideálne športy na zníženie váhy.

5 cvikov na posilnenie celého tela pre mamičky aj oteckov

K aktívnemu pohybu pridajte aj posilňovanie, ktoré vytvaruje postavu.

1. Rozlúčte sa s ovisnutým bruchom

Novopečených rodičov zvyčajne najviac trápi povolené brucho. Zbaviť sa ho pritom môžete aj pri poobedňajšom odpočinku na deke. Ľahnite si na chrbát a pokrčte nohy. Dieťatko si položte na predkolenie a dvíhajte súčasne nohy do pravého uhla a hlavu s hornou časťou trupu. Kým posilňujete priame brušné svaly, dieťatko „lieta“ nad zemou.

Obľúbený cvik nadchne deti a rodičom posilní brucho.Obľúbený cvik nadchne deti a rodičom posilní brucho.

2. Posilnite nohy

Aj kŕmenie dieťaťa je dobrá príležitosť na to, ako si zacvičiť. Posaďte dieťa na stoličku alebo do kočíka a pusťte sa do cvičenia. Zanožte ľavú nohu a pomaly si kľaknite. Zastavte kolenom päť centimetrov nad zemou a zároveň dieťaťu podajte sústo. Pomaly sa dvíhajte, vymeňte nohy a opakujte.

3. Pevné prsia aj ruky

Pri dvíhaní drobca z postieľky aj pri držaní v náručí dáte rukám poriadne zabrať, avšak pri cielenom posilňovaní spevníte aj prsné svaly. Ľahnite si na chrbát na podložku a pripravte dieťaťu poriadny letecký zážitok – napínajte ruky a dieťatko dvíhajte nad hlavu. Ak pridáte aj zdvíhanie nôh, posilníte navyše aj brucho.

4. Spevnite celé telo

Doska, čiže plank, je cvik na spevnenie stredu tela a cvičiť ho môžete aj nad ležiacim bábätkom. Začnite v pozícii na všetkých štyroch, pretiahnite nohy a zaprite sa o špičky. Položte sa na predlaktie a vťahujte brucho. Dajte si pozor, aby sa vám neprepadali bedrá.

Pevný stred tela, vypracovaný chrbát a svalnaté ruky – kliky s deťmi na krku to všetko zabezpečia.Pevný stred tela, vypracovaný chrbát a svalnaté ruky – kliky s deťmi na krku to všetko zabezpečia.

Keď si vám ešte k tomu staršie dieťa ľahne na chrbát a chytí sa okolo krku, získate záťaž a cvičenie si sťažíte. Ak chcete posilniť aj ruky, začnite robiť kliky.

5. Vypracované stehná

Uviažte si dieťa do šatky alebo ho posaďte do nosiča, rozkročte sa a s výdychom klesajte celým telom dolu. Kolená majte vytočené dopredu a podsaďte panvu. Chvíľu vydržte a pomaly sa dvíhajte.

Kým sa dieťa hrá na deke, vy môžete jednoducho posilňovať – aj klasické sklápačky a drepy sú lepšie, než žiadny pohyb. Váš potomok zároveň uvidí, že vás pohyb baví a sám získa pozitívny prístup k zdravému životnému štýlu.

 

Odporúčame