Lepšie ako posilňovňa. Workout cviky pre každého | Blog Mall.sk

Lepšie ako posilňovňa. Workout cviky pre každého

Chcete vyladiť formu do plaviek alebo zlepšiť fyzičku? Stavte na workout! Možno vám tento výraz evokuje svalnatých chlapov niekde na ihrisku, ale workout je v skutočnosti vhodný pre každého – aj pre človeka, ktorý nikdy v živote necvičil.

Workout – čo to vlastne je?

Workout je športová disciplína zameraná na cvičenie s váhou vlastného tela. Na tréning nepotrebujete činky ani posilňovacie stroje, na základné cviky vám bohato postačí hrazda a bradlá. Aj preto vznikajú vonkajšie workoutové ihriská, na ktoré si môžete kedykoľvek zájsť a zadarmo si zacvičiť. Napríklad aj s deťmi.

Workoutová komunita je priateľská a ochotná, takže keď na ihrisko pôjdete prvýkrát, nemusíte sa báť, že by sa vám niekto začal vysmievať. Práve naopak – skúsenejší cvičiaci vám radi poradia a ukážu správnu techniku cvikov. Každý raz začínal a tí, čo už cvičia dlhšie majú pochopenie.

Medzi workoutové cviky patrí aj skákanie cez švihadlo.Medzi workoutové cviky patrí aj skákanie cez švihadlo. • 

Ako začať s workoutom?

Keď začínate s fyzickou aktivitou či už s plávaním, behaním alebo cvičením v posilňovni, je telo najprv potrebné fyzicky pripraviť na to, že ste sa rozhodli pre životnú zmenu. Preto začnite malými krôčikmi a ľahšími tréningmi, aby ste sa hneď na prvýkrát úplne nezničili. Postupne začnete pridávať.

Základné workoutové cviky pre začiatočníkov sú:

  • drepy alebo výpady
  • kliky
  • skákanie cez švihadlo.

Tieto cviky zvládnete aj ako začiatoční, ideálne je zacvičiť 2-3 série. Jedna séria môže pozostávať z 20 drepov či výpadov, 20 klikov a 20 sekúnd skákania cez švihadlo. Každý cvik striedajte s pol-minútovou až minútovou pauzou, cez ktorú sa vydýchate a zároveň nevychladnete.

Do tréningu môžete po čase zaradiť plank, ktorým skvele posilníte brucho a celý stred tela. Pri planku majte telo opreté len o lakte a špičky na nohách. Vo vodorovnej polohe vydržte čo najdlhšie, ako budete vládať. Dôležité je, aby ste pri planku zostali skutočne rovno a neprehýbali sa. Na začiatok bude lepšie, ak na vás dohliadne niekto skúsenejší.

Plank môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek.Plank môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek. • 

Každý ďalší tréning si môžete pridať pár cvikov naviac, a už o mesiac alebo dva, hravo zvládnete dvojnásobnú dávku cvikov ako na začiatku! Uvedené cviky navyše nemusíte robiť len na workoutovom ihrisku, zvládnete ich bez problémov odcvičiť aj v parku. Pre väčšie pohodlie cvičte s podložkou na cvičenie.

>> Získajte prehľad o každej aktivite <<

Aké sú ďalšie workoutové cviky?

Akonáhle získate kondíciu a budete sa cítiť istejšie, môžete medzi základnú zostavu zaradiť náročnejšie workout cviky:

  • zhyby (priťahovanie na hrazde so širokým úchopom)
  • dipy (kliky na bradlách).

Zhybmi precvičíte najmä svaly chrbta, pomocou dipov zas triceps, hrudník, chrbát a ramená. Ak by pre vás kliky na bradlách boli zo začiatku príliš náročné, kľudne si položte nohy na zem a namiesto bradiel použite lavičku. Podobne ako pri planku, si aj na zhyby na začiatok zavolajte parťáka, ktorý vám bude pomáhať. 

Drepmi si vyformujete postavu a zvýšite kondíciu.Drepmi si vyformujete postavu a zvýšite kondíciu. • 

Zmeňte jedálniček

Workout je veľmi dobrý spôsob chudnutia a zvyšovania kondície, ale sám o sebe vás do skvelej formy nedostane. Spoločne s ním musíte zdravšie jesť a obmedziť sacharidy, predovšetkým cukry. Vyhýbajte sa sladkostiam a sladeným nápojom, znížte porcie pečiva a príloh a zabudnite na polotovary.

Ak budete vytrvalý, už za pár týždňov uvidíte na vašom tele zmeny, začne sa ako keby zázrakom premieňať.

Už ste niekedy robili workout? Alebo rozmýšľate nad tým, že by ste ho skúsili? Dajte nám vedieť do komentárov.