Rozbaľte to na inlajnových korčuliach: rady pre začiatočníkov

Kým si prvýkrát nasadíte korčule a prefičíte po najbližšej cyklotrase, pozrite si naše rady pre začínajúcich korčuliarov. Vyhnete sa pobytu v priekopách a intímnym stretnutiam s pouličnými lampami.

Ak stojíte na korčuliach prvýkrát, vyberte si na svoj tréning plochu bez premávky a zbytočných prekážok. Odporúčame široké a otvorené priestory, ako sú napríklad firemné parkoviská počas víkendu. Zvoľte rovný povrch z betónu alebo asfaltu.

Aby ste zabránili zbytočným úrazom a ortopedickým patáliám, dajte si pred jazdou chrániče na lakte, kolená a dlane. Pre úplný pokoj duše si nasaďte aj prilbu.

Takto vyzerá kompletná korčuliarska výbava v akcii.Takto vyzerá kompletná korčuliarska výbava v akcii.

Správny postoj a rozbiehanie

Kým sa prvýkrát rozbehnete, vyskúšajte si odporúčaný postoj. Chodidlá rozkročte do šírky ramien, pokrčte kolená a trup mierne predkloňte. Päty nasmerujte k sebe a špičky od seba, aby vaše chodidlá tvorili tvar písmena V. Vďaka tejto polohe získate správnu rovnováhu a nespadnete.

Nohami sa odrážajte mierne do strán, ale dávajte pozor, aby ste sa neodrážali len na jednom koliesku, ale na všetkých. Ušetríte si tak energiu na odraz.

Po odraze vráťte nohu naspäť pod telo a presuňte na ňu váhu, aby ste sa následne mohli odraziť druhou nohou. Korčuliari musia na rozdiel od kolobežkárov pri každom odraze striedať nohy.

Začínajte krátkymi sklzmi a postupne ich predlžujte.Začínajte krátkymi sklzmi a postupne ich predlžujte.

Ako brzdiť a zastaviť

Kým budete mať odrážanie v malíčku, odporúčame zastavovať pomocou okolitých prekážok, ako sú steny, ploty či lampy. Dajte ruky pred seba a po dotyku prekážky ich pokrčte.

Neskôr môžete začať s brzdením pomocou pätnej brzdy. Ide o plastový výstupok v zadnej časti pravej korčule. Pri jazde mierne pokrčte ľavú nohu a presuňte na ňu váhu. Predsuňte pravú nohu, zdvihnite špičku a tlačte pätou na brzdový klátik.

Pre istotu sa brzdenie pomocou klátikov učte pri čo najnižšej rýchlosti.Pre istotu sa brzdenie pomocou klátikov učte pri čo najnižšej rýchlosti.

Ako odbáčať a (ne)padať

Aby ste nemuseli jazdiť stále iba za nosom, potrebujete sa naučiť odbočovať. To ako začiatočníci zvládnete dvomi spôsobmi:

  • Po rozjazde dajte nohy vedľa seba a mierne odkloňte chodidlá do požadovaného smeru.
  • Predsuňte nohu, na ktorej stranu chcete odbočiť, presuňte na ňu váhu a ruky namierte do smeru odbáčania.

Korčuliari sú tak trošku ako hrušky: Každý raz spadne. Ale nebojte sa, existuje spôsob, ako padať bezbolestne. Pokúste sa dopadnúť najprv na kolená a následne na lakte a dlane, teda na všetky časti, na ktorých máte chrániče.

Ak neudržíte rovnováhu a budete mať pocit, že o chvíľu spadnete na chrbát, pokúste sa za jazdy čupnúť a chytiť sa za kolená. Tým sa dostanete do stabilizovanej korčuliarskej polohy.

 

Odporúčame