Luxusné hrianky, za ktoré vás budú chuťové poháriky velebiť

Dva plátky chleba a medzi nimi narýchlo položené koliesko šunky, plátok syra a keď chcete byť hogo fogo, kvapnete na celý výtvor kečup. Nad klasiku síce niet, ale hrianku môžete ľahko povýšiť na jedlo, nad ktorým stíchnu aj tí najvyberavejší členovia domácnosti. Vyskúšajte niektorú z overených kombinácií.

Hriankujem, teda som

Hriankovač patrí dnes k neoddeliteľnej súčasti vybavenia kuchyne. Počas niekoľkých minút s ním vyčarujete chutné raňajky, desiatu, obed alebo večeru. Či už dávate prednosť sladkým alebo slaným pochúťkam, s hriankami nikdy nešliapnete vedľa. Majú hneď niekoľko výhod:

  • môžete ich podávať teplé aj studené,
  • sú skladné na prevoz aj uchovanie v chladničke na neskôr
  • a vďaka množstvu kombinácií náplní sa ich len tak neprejete.

Vôni rozpečeného syra je ťažké odolať. V hriankach môžete nakombinovať všetky druhy syra s ovocím, zeleninou, orechmi aj údeninou.Vôni rozpečeného syra je ťažké odolať. V hriankach môžete nakombinovať všetky druhy syra s ovocím, zeleninou, orechmi aj údeninou.

Odpáľte ohňostroj chutí

Nebojte sa experimentovať s hriankovými náplňami. Mimoriadne chutné sú na prvý pohľad zvláštne kombinácie sladkého, slaného či kyslého.

Zapečením hrianok sa však chute príjemne prepoja a na vás a vašich blízkych tak čakajú medzi plátkami toastového chleba nové chuťové zážitky.

1. Nasladko a plné minerálov

Spodnú hrianku natrite orechovým maslom. Nemusíte sa obmedzovať na najpoužívanejšie arašidové, na trhu nájdete aj také gurmánske pochúťky, ako napríklad maslo z

  • pražených mandlí,
  • makadamiových orechov
  • alebo kokosu a malín.

Na hrianku pridajte tenké plátky banánov a zasypte chia semienkami.

Chia sú semienka šalvie aztéckej. Obsahujú vápnik, železo aj draslík.Chia sú semienka šalvie aztéckej. Obsahujú vápnik, železo aj draslík.

2. Jahody, avokádo a syr

Je to tak, čítate správne. V hriankach si táto trojica veľmi dobre rozumie.

Avokádo roztlačte s trochou citrónovej šťavy (stačí naozaj pár kvapiek), štipkou soli a čierneho korenia. Polovica avokáda vám vystačí približne na 4 hrianky. Zelenú nátierku natenko rozotrite na hrianku, pridajte pokrájané jahody a zasypte čedarom.

Než prikryjete druhým chlebom, ešte veľmi jemne pokvapkajte medom.

Náš tip: Milovníkom ostrého ešte do avokádového základu primiešajte štipku chilli.

3. Kelová vitamínová bomba

Táto kombinácia sa už niekoľko rokov drží na prvých priečkach austrálskych raňajkových menu v prepychových kaviarňach. Exotiku od protinožcov zvládnete pripraviť za pár minút.

Na panvici rozklepnite vajce. Keď bude „volské oko” hotové, obráťte ho na panvici tak, aby žĺtok nepraskol, ale zapiekol sa.

Vajíčko odoberte z panvice a približne minútu na nej za stáleho miešania opekajte pokrájaný kel.

Kel môžete využiť obdobne ako kapustu. V slovenskej kuchyni je skôr prehliadaný, do vašich hrianok by si ale určite mal nájsť cestu.Kel môžete využiť obdobne ako kapustu. V slovenskej kuchyni je skôr prehliadaný, do vašich hrianok by si ale určite mal nájsť cestu.

Vajce aj kel okoreňte, so soľou však šetrite. Na hrianku naukladajte zelený základ, pridajte vajíčko a navrch nasypte najemno nastrúhaný feta syr.

Náš tip: Na tento druh hrianky využijete hriankovač s možnosťou väčšieho plnenia. Určite nepoužívajte hriankovač s trojuholníkovými formami, ktorý by vám vajce rozpolil.

4. Gurmánsky zážitok s pečeným cesnakom

Používate niekedy porekadlo, že na dobré veci sa oplatí počkať? Pečený cesnak je učebnicový príklad. Našťastie si túto pochúťku môžete pripraviť vo veľkom a potom ju skladovať. Do nášho receptu využijete jednu kocku na dve hrianky.

Prvé poschodie hrianky tvorí mozarella, druhé trocha avokádovej nátierky a tretie kúsky pečeného cesnaku a granátového jablka. Pred zapečením pokvapkajte zľahka citrónom a olivovým olejom.

Niektoré náplne môžete vyskúšať aj bez zapekania, iba ich natrite na chlieb. V hriankach sa však lepšie prepoja.Niektoré náplne môžete vyskúšať aj bez zapekania, iba ich natrite na chlieb. V hriankach sa však lepšie prepoja.

5. Zelená, kam sa pozrieš

Toto bude rýchlovka. Do mixéra dajte 2 lyžice čerstvého alebo konzervovaného hrášku, nahrubo pokrájanú stonku zelenej špargle, osminu avokáda, pár kvapiek citróna, olivového oleja, štipku soli a hrsť pistácií. Mixér zapnite len na pár sekúnd, zelená náplň by nemala byť kašovitá.

Lyžicu zelenej náplne rozotrite na chlieb, posypte fetou, prikryte vrchným chlebom a zapečte.

Ďalšie kombinácie

  • Sladký zemiak, jablko, škorica, tekvicové semienka a brusnice.
  • Mango, mozarella, kôra z limetky.
  • Cottage syr, ananás, kešu oriešky.
  • Vajce natvrdo, bylinky, olivový olej.
  • Hruška, červená cibuľa, niva, vlašské orechy.
  • Jablko, prosciutto, kozí syr, figy.
  • Ricotta, pistácie, figy a med.
  • Údený losos, červená cibuľa, avokádo, artičoky.

Slané, sladké, kyslé. V hriankach spojíte všetky chute do lahodného zážitku.Slané, sladké, kyslé. V hriankach spojíte všetky chute do lahodného zážitku.

Pravý miláčik na vašu linku

Hriankovač dokáže byť verným kuchynským spoločníkom, ale taktiež zdrojom zbytočných nervov. Vyberte si preto taký, ktorý splní vaše očakávania. Pri výbere sa zamerajte na:

  • príkon (čím vyšší, tým rýchlejšie sa zahreje a hrianky budú rýchlejšie hotové),
  • dĺžku kábla,
  • tvar sendvičov.

>> Vyskúšajte 3 v 1. Hriankovač, ktorý využijete aj ako gril a pripravíte v ňom vafle. <<

Ak sa rozhodnete hriankovať vo veľkom, nemal by u vás chýbať model, s ktorým pripravíte až 4 hrianky naraz.

A ak to s hriankovaním myslíte naozaj vážne, nenechajte sa obmedzovať malým priestorom a kúpte si pomocníka, v ktorom pripravíte kráľovské hrianky s veľkým množstvom náplne aj bez jej vytekania.

>> Náš tip: Hlboký sendvičovač Tristar na veľkoryso plnené hrianky. <<

 

Odporúčame