Tipy na 5 rýchlych obedov | Blog Mall.sk

Tipy na 5 rýchlych obedov

Ak sa z vás v súčasnej situácii stali zamestnanci na home office, učitelia detí a ešte kuchári, určite viete, že skĺbiť všetky roly je poiadne fuška. Inšpirujte sa nápadmi na ultra rýchle a výživné jedlá, ktorá zvládnete pripraviť počas obedovej pauzy a pochutí si na nich celá rodina. Navyše sú ľahké, takže sa po nich budete môcť aj dobre sústrediť.

Ryža s tuniakom

Klasika, keď sa potrebujete najesť dosýta a rýchlo. Konzervovaný tuniak sa v špajze nepokazí, preto si ich nakúpte niekoľko do zásoby. Obsahuje veľa bielkovín a zdravých tukov.

Ryžu pre spestrenie nahraďte pšenom, pohánkou, bulgurom alebo kuskusom. A na ozdobu použite trebárs jarnú cibuľku.

Na 4 porcie potrebujete:

• dve konzervy tuniaka,

• 4 porcie jasmínovej ryže,

• dve hrste cherry paradajok,

• niekoľko reďkoviek,

• šalotku,

• ak používate tuniaka vo vlastnej šťave, tak olivový olej,

• morskú soľ a korenie.

Postup:

1. Ryžu uvarte podľa návodu.

2. Zeleninu a šalotku očistite a pokrájajte na malé kúsky.

3. Do uvarenej ryže nasypte tuniaka, šalotku, osoľte, okoreňte a premiešajte, prípadne pridajte trochu olivového oleja.

4. Naservírujte a obložte paradajkami a reďkovkou.

Tarhoňa so špenátom a kuracími rezancami

Viete, čo je to tarhoňa? Malé cestovinové guličky pochádzajúce z Maďarska. Pripravíte ich rovnako ako iné cestoviny za pár minút vo vriacej vode a vďaka ich tvaru si ich zamilujete vy aj vaše deti.

Náš tip: Aby ste recept ešte urýchlili, pripravte si kuracie rezančeky na panvici už večer dopredu. Príprava potom zaberie skutočne len pár minút.

Na 4 porcie potrebujete:

• 400 g kuracích rezancov,

• cca 300 g tarhone,

• sójovú omáčku,

• pokrájanú cibuľku,

• vaničku baby špenátu,

• olej,

• morskú soľ a korenie.

Postup:

1. Na sporák postavte hrniec s vodou a štipkou soli na uvarenie tarhone.

2. Rozpáľte panvicu s trochou oleja.

3. Kuracie rezance zmiešajte so sójovou omáčkou a s korením.

4. Do vriacej vody v hrnci nasypte tarhoňu a varte ju pár minút, kým nezmäkne.

5. Cibuľu pokrájajte na drobno.

6. Kuracie mäso vhoďte na rozpálenú panvicu a opečte.

7. Tesne pred dokončením k nemu pridajte pokrájanú cibuľku, aby zosklovatela.

8. A na poslednú minútu k mäsu prihoďte ešte baby špenát na zmäknutie.

9. Pomocou pokrievky alebo sitka opatrne zlejte tarhoňu a podávajte ako prílohu k rezancom so špenátom.

Náš tip: Tarhoňa bude chuťovo zaujímavejšia, keď ju povaríte vo vode pol napol s vývarom. Pokojne využite aj zeleninový vývar, ktorý vám zostal napríklad po varení brokolice.

Vajíčka to istia - pridajte ich k zemiakovej placke alebo okrášlite volským okom šošovicový prívarok a sýty obed je na svete. Vajíčka to istia - pridajte ich k zemiakovej placke alebo okrášlite volským okom šošovicový prívarok a sýty obed je na svete. • 

Omeleta s kapustou

Kapustová omeleta je inšpirovaná japonskou kuchyňou a pokrmom zvaným okonomijaki, ktorý Japonci ozvláštňujú napríklad rybími vločkami alebo rezancami. Pre rýchly a chutný obed vám postačí zjednodušená verzia prispôsobená tomu, čo máte doma.

Na 4 porcie potrebujete:

• malý pohár bielej sterilizovanej kapusty,

• 8 vajíčok,

• trochu múky na zaprášenie,

• olej,

• morskú soľ a korenie,

• pečivo ako prílohu.

Postup:

1. Kapustu zlejte.

2. Rozpáľte veľkú panvicu s olejom.

3. V miske rozmiešajte vajíčka s múkou, soľou a korením.

4. Do vajíčok vmiešajte kapustu.

5. Celú zmes vlejte na rozpálený olej a opekajte, kým nestuhne.

6. Podávajte s vašim obľúbeným pečivom.

Náš tip: Kapustová omeleta dostane ešte výraznejšiu chuť, keď ju pred dokončením posypete nakrájanou nivou.

Thajské cícerové kari (veganské)

Tento recept je vhodný aj pre vegánov. A využijete v ňom hneď tri veci, ktorými sa doma môžete predzásobiť, pretože sa nepokazia: cícer, kokosové mlieko a kari pastu.

Výsledok bude pikantný a uvítate ho nielen, ak na vás ide bacil alebo nádcha. Mieru pálivosti prispôsobíte výberom karí pasty. Žltá je najmenej pálivá, zelená stredne a najpikantnejší zážitok zaistí červená.

Na 4 porcie potrebujete:

• veľkú plechovku cícera,

• plechovku kokosového mlieka,

• dve lyžice kari pasty,

• papriku,

• 4 porcie jasmínovej ryže,

• olej,

• morskú soľ a korenie.

Postup:

1. Na sporáku uvarte ryžu podľa návodu.

2. V hlbokej alebo wok panvici rozohrejte trochu oleja.

3. Do oleja pridajte kari pastu a rozmiešajte. Po chvíli začne voňať po celej kuchyni, to znamená, že do nej môžete pridať ďalšie suroviny.

4. Medzitým umyte a pokrájajte papriku na drobné kúsky.

5. Do panvice nasypte papriku a cícer, premiešajte a opekajte, kým paprika nezmäkne.

6. Pridajte kokosové mlieko a premiešajte.

7. Všetko priveďte do varu a nechajte dve minútky povariť.

8. Kari servírujte s hotovou ryžou.

Vyberte si wok panvicu >>

Ďalšou obedovou záchranou je pečená zelenina. Nakrájajte zeleninu na kocky alebo kolieska, pokvapkajte olejom, okoreňte, vložte do rúry a je to! Podávať ju můžete s toastom, chlebíkom alebo kuskusom.Ďalšou obedovou záchranou je pečená zelenina. Nakrájajte zeleninu na kocky alebo kolieska, pokvapkajte olejom, okoreňte, vložte do rúry a je to! Podávať ju můžete s toastom, chlebíkom alebo kuskusom. • 

Kuskusový šalát

Jedným z rýchlych jedál je aj šalát, dbajte ale na to, aby bol výživný. Po šaláte navyše nestratíte koncentráciu a získate energiu na zvyšok pracovného dňa.

Na 4 porcie potrebujete:

• 300 g kuskusu,

• dve lyžice masla,

• listy šalátu,

• paradajky,

• papriku,

• veľkú hrsť zelených olív,

• väčší balíček balkánskeho syra,

• dve lyžice olivového oleja,

• dve lyžice jablčného octu,

• dve lyžice trstinového cukru,

• malú lyžičku mletých semienok koriandru,

• morskú soľ a korenie.

Postup:

1. Do kuskusu vhoďte trochu masla, osoľte, okoreňte a zľahka ho poprášte koriandrom.

2. Takto pripravený kuskus zalejte vriacou vodou asi centimeter nad úroveň kuskusu.

3. Jemne premiešajte, priklopte tanierom a nechajte vsiaknuť vodu.

4. Pripravte zálievku: trochu trstinového cukru rozmiešajte v horúcej vode s jablčným octom, korením a soľou, potom pridajte olivový olej.

5. Zeleninu opláchnite a nakrájajte na drobno.

6. Nakrájanú zeleninu zmiešajte v mise s olivami, pokrájaným balkánskym syrom a zálievkou.

7. Na záver do misy nasypte odstatý kuskus a len veľmi krátko premiešajte.

Náš tip: Kuskus vždy zalievajte vriacou vodou, ak voda vychladne, nevsiakne sa tak dobre.

Nezabudnite, že sme v tom spolu. Rýchlo a s ohľadom na dodržanie bezpečnostných pravidiel vám dovezieme všetko, čo potrebujete v týchto neľahkých dňoch.