Ako na starostlivosť o pleť pod rúškom? | Blog Mall.sk

Pleť a rúško: ako si zachovať zdravú pokožku?

Dlhodobé nosenie rúška potrápi nielen citlivú pleť. Stačí, keď v rúšku strávite pár hodín alebo sa trochu viac spotíte. Akné a vyrážky sú potom na dennom poriadku. Prečítajte si, ako sa o svoju pleť v tejto dobe účinne postaráte.

Čo sa deje pod rúškom

Počas výdychu sa z vašich úst vylučujú mikrokvapôčky, tekutiny, ktoré rúško zachytí. Rúško tak po pár hodinách navlhne. Keď k tomu pridáte pot a nedostatok kyslíka, vytvorí sa na vašej pleti živná pôda pre baktérie spôsobujúce kožné problémy, ako například:

• vyrážky,

• akné,

• kuperózy (postihnutie drobných ciev v pokožke),

• rosaceu (chronické zápalové ochorenie)

• a rad ďalších kožných problémov.

S ohľadom na to, ako rýchlo sa baktérie vo vlhkom prostredí tvoria, vyberajte rúško podľa situácie. Na nákup alebo napríklad prechádzku so psom vám stačí rúško papierová. Hodí sa len na kratšie vzdialenosti, pretože už po 20 minútach zvlhne.

Ako správne používať rúška? >> 

Ak viete, že rúško nezložíte z tváre aj niekoľko hodín, dajte prednosť látkovému rúšku. Do práce si pokojne vezmite ešte jedno náhradné. Počas dňa pôvodné rúško vymeňte za nové, a máte istotu, že pleť zostane v suchu.

Náš tip: Keď nemusíte, tak rúško nenoste. Čím menej rúško nosíte, tým menej pleť zaťažujete. Samozrejme dodržujte zákon, berte ohľad na svoje okolie a rúško noste tam, kde ste v kontakte s ľuďmi.

O pleť sa starajte minimálne 2× denne

S pleťou môžete mať problém aj ak ju máte bežne v poriadku. Preto sa o ňu starajte preventívne, hlavne ak rúško nosíte každý deň. Nezaberie vám to viac ako 15 minút denne.

Správna starostlivosť o pleť v čase rúškovom:

• Ráno použite mydlo na tvár a naneste denný krém. Počkajte, až sa vstrebe, a až potom nasaďte rúško.

• Ak máte možnosť, opláchnite tvár v priebehu dňa vodou. Pokojne aj niekoľkokrát.

• Večer pleť vyčistite tonikom bez alkoholu a naneste regeneračný krém alebo olej.

,,Odporúčam dvojaké čistenie. V prvej fázi odstránite povrchový make-up, nečistoty a maz. V druhej fázi hĺbkovo dočistíte póry. Ideálne sú čistiace gély, ktoré v kontakte s vodou nepenia a sú šetrnejšie než odličovacie tampóny a micelárne vody. Tvár oplachujte čo najteplejšou vodou a vysušte ju malým, vyvareným uterákom určeným iba na tvár. "

Veronika Kuchařová, kozmetička, Studio JS

Hýčkajte svoju pleť zvýšenou hydratáciou a vyhýbajte sa prípravkom, ktoré obsahujú alkohol.Hýčkajte svoju pleť zvýšenou hydratáciou a vyhýbajte sa prípravkom, ktoré obsahujú alkohol. • 

K starostlivosti tiež pridajte aspoň 2× týždenne pleťový peeling. Odstránite tak okom neviditeľné nečistoty a šupinky, ktoré nahrávajú baktériám. Zároveň vynechajte dekoratívnu kozmetiku. Pleť totiž pod nánosmi mejkapu nedýcha, čím sa zhorší jej stav.

Vyberte si nový pleťový peeling >> 

Ak chcete mať istotu, že sa o svoju pleť dobre staráte, objednajte sa k špecialistom. Kozmetické salóny otvárajú už 11. mája. Kozmetička zhodnotí stav vašej pleti a odporučí vhodnú starostlivosť, ktorú zvládnete sami doma.

Ako na zahmlievanie okuliarov s rúškom?

Ak sa vám s rúškom zahmlievajú okuliare, nenahradzujte ich kontaktnými šošovkami. Hoci si poctivo umývate a dezinfikujete ruky, aj tak sa môže stať, že si koronavírus zanesiete do očí. Prípadne dezinfekciou z rúk poškodíte šošovku.

K zahmleniu dochádza preto, že vám rúško nedrží pevne okolo nosa. Stačí, keď si zaobstaráte rúško, ktoré má v hornej časti drôtik pre vytvarovanie priamo na váš nos. Majú ho takmer všetky jednorázové rúška, ale aj niektoré látkové.

Náš tip: Do podomácky vyrobeného rúška sú ideálne drôtiky medené alebo záhradnícke. Do jednorazového rúška postačí aj kancelárska sponka.

Poznáte spreje proti zahmlievaniu? >> 

Stav pleti zlepšia aj zdravšie návyky

Pleť je zrkadlom vášho životného štýlu, ktorý ste možno zmenili v čase izolácie. Ak menej spíte, zhoršili ste svoje stravovacie návyky alebo sa viac stresujete, ubudnú vám minerálne látky a stopové prvky. Dôsledkom toho bude vaša pleť suchšia a bez sviežosti.

Preto je dôležité, aby ste sa o pleť neprestali starať ani na home office a uchovali si rovnaké návyky ako v normálnom režime. Do jedálnička zaraďte viac čerstvého ovocia a zeleniny a tiež doplnky stravy, ako vitamín C, magnézium a beta-karotén. Pomôže aj viac spánku a pravidelné prechádzky alebo napríklad joga. Za pár dní sa stav vašej pleti zlepší.

Nezabudnite, že sme v tom spolu. Rýchlo a s ohľadom na dodržanie bezpečnostných pravidiel vám dovezieme všetko, čo potrebujete.

A aby vám nič neuniklo, sledujte nás na sociálnych sieťach. Sme na Facebooku, Instagrame a YouTube.