6 mýtov o predĺžení opálenia

Betakarotén predĺži opálenie, sprcha a peelingy ho naopak pomôžu rýchlejšie odstrániť. Neverte tomu, čo sa hovorí a uistite sa, že vaše opálenie naozaj vydrží až do jesene.

Mýtus 1: Sprchujte sa málo a krátko

Jeden z najrozšírenejších mýtov vychádza z predpokladu, že časté sprchovanie zapríčiňuje blednutie opálenia. Neráta pritom s faktom, že akonáhle je už koža raz opálená, voda opálenie nezmyje. 

Na každom blude je ale trocha pravdy a tak aj tu platí, že ak chcete opálenie udržať čo najdlhšie, vyhnite sa dlhým kúpeľom v horúcej vode. Vymeňte ich za studenú sprchu, ktorá pleť vzpruží a na rozdiel od horúceho kúpeľa ju tak veľmi nevysuší.

Mýtus 2: Nepoužívajte kozmetiku, naruší opálenie

Milovníci slnka sa často boja, aby peeling nenarušil ich prácne získané opálenie. Ide ale o fámu a naopak zbavenie sa odumretých častíc zanechá kožu hydratovanú a opálenie zvýrazní. S „peelingováním“ to ale nepreháňajte, stačí 2× týždenne.

Na výrobu domáceho peelingu použite to, čo máte v chladničke a špajze.Na výrobu domáceho peelingu použite to, čo máte v chladničke a špajze.

Po peelingu si doprajte poriadnu dávku hydratácie. Natrite sa krémom alebo ešte lepšie prírodným olejom. Napríklad kokosový olej pleť vyživuje aj na suchých miestach ako sú lakte, kolená a členky. Olej alebo krém naneste na pokožku vždy po sprche, ale používajte ho pokojne aj inokedy v priebehu dňa.

Mýtus 3: Keď sa spálim, opálenie vydrží dlhšie

Opaľovacím krémom šetrím a keď sa spálim, opálenie aspoň vydrží dlhšie. Na túto nebezpečnú fámu rýchlo zabudnite. Tým, že kožu necháte spáliť, opálenie rozhodne nepredĺžite. Naopak, rýchlo sa „ošúpete“ a koledujete si tak o rakovinu kože.

Kožu chráňte krémom na opaľovanie aj za cenu toho, že sa neopálite toľko, koľko by ste si priali. Myslite radšej na zdravie, než na krásu.Kožu chráňte krémom na opaľovanie aj za cenu toho, že sa neopálite toľko, koľko by ste si priali. Myslite radšej na zdravie, než na krásu.

Mýtus 4: Užívaním betakaroténu predĺžite opálenie

Provitamín A, ktorý je súčasťou piluliek betakaroténu, sľubuje dlhšie trvajúce opálenie. V skutočnosti je to s betakaroténom trochu inak – opálenie nepredĺži, ale pomôže pleti nabrať sýtejšiu farbu.

Viac opálený nebudete, ale betakarotén zvyšuje obranyschopnosť a bojuje proti rakovine, takže jeho užívanie rozhodne nevyjde nazmar.

Mýtus 5: Získate návštevou solária zdravé opálenie?

Solárium opálenie síce predĺži, ale za cenu vysušenej a rýchlejšie starnúcej pokožky. Pri opaľovaní na pláži sa vaše telo pripraví na vstrebávanie UV lúčov. Tých v soláriu dostanete niekoľkonásobne viac, čo kožu unaví a čoskoro sa na nej objavia malé vrásky.

Mýtus 6: Na opálenú pleť nepoužívajte samoopaľovacie prípravky

Na rozdiel od solária, samoopaľovacie prípravky kožu zbytočne nezaťažujú a zároveň podporujú opálenie. Po dovolenke siahnite po tónovacom kréme, ktorý zvýrazní prirodzené opálenie a keď spozorujete vyblednutú kožu, dofarbite ju samoopaľovacím krémom alebo penou. Kým sa do samoopaľovania pustíte, rozmaznávajte sa peelingom a poriadne pleť hydratujte.

Pred opaľovaním nezabudnite na opaľovací krém, po opaľovaní kožu rozmaznávajte krémom alebo kokosovým olejom. Blednúce opálenie dofarbite samoopaľovacím krémom.Pred opaľovaním nezabudnite na opaľovací krém, po opaľovaní kožu rozmaznávajte krémom alebo kokosovým olejom. Blednúce opálenie dofarbite samoopaľovacím krémom.

Aby vaše opálenie vydržalo čo najdlhšie, nezabudnite aj na hydratáciu zvnútra vo forme pravidelného pitného režimu. Vynechajte alkohol a mastné jedlá, ktoré pleť upchávajú a naopak, do svojho skrášľovacieho rituálu zaraďte pravidelné peelingy.

Ako sa o svoje opálenie staráte vy? Podeľte sa s nami o vaše tipy na Facebooku

 

Odporúčame