Infrasauna – najlepší priateľ športovcov

Relaxovať do infrasauny chodí hocikto. Nie všetci však vedia, že infrasauna nie je len miestom na oddych, ale aj súčasť športovej prípravy. Zaženie svalové kŕče a nabudí športové výkony. Prečítajte si, ako a kedy si ju dopriať.

Nie nadarmo si infrasaunu dopriavajú profesionálni športovci z celého sveta. Či už sa idete prebehnúť v parku, prejsť na bicykli alebo napríklad cvičiť do posilňovne, infrasauna vás nakopne k tým najlepším športovým výkonom.

Liečivé infračervené lúče vám totiž pomôžu s prípravou, tréningom aj regeneráciou. Prenikajú 3–4 cm hlboko pod kožu – prehrievajú priamo ľudské tkanivo a zlepšujú prekrvenie svalov. Vďaka tomu pobyt v infrasaune:

  • zabraňuje tuhnutiu končatín aj po cyklistickom výkone,
  • regeneruje kĺby a namáhané svalstvo z posilňovne,
  • urýchľuje liečbu svalových kŕčov i výronov členkov,
  • znižuje svalové napätie napríklad zo zabehnutého maratónu
  • a celkovo zmierňuje bolesť a únavu.

Na rozdiel od klasickej fínskej sauny je teplota v infrakabíne nižšia – len okolo 30-60 °C. Účinky sú však o to väčšie.Na rozdiel od klasickej fínskej sauny je teplota v infrakabíne nižšia – len okolo 30-60 °C. Účinky sú však o to väčšie.

V infrasaune by ste mali stráviť ideálne 30–40 minút a pre najlepšie výsledky procedúru pokojne opakujte aj 3× do týždňa.

Či už idete relaxovať do sauny alebo infrasauny, zostaňte vnútri iba tak dlho, ako vám bude teplo príjemné. Nečakajte nutne až do uplynutia časového limitu.Či už idete relaxovať do sauny alebo infrasauny, zostaňte vnútri iba tak dlho, ako vám bude teplo príjemné. Nečakajte nutne až do uplynutia časového limitu.

Pred výkonom alebo až po ňom?

Ak chcete byť vo forme a telu dopriať relax a odpočinok, do sauny choďte nezávisle na cvičení.

Ak sa však venujete športu veľa a infrasaunu beriete ako súčasť športovej prípravy, starostlivo zvážte, či do tepla pôjdete pred alebo po tréningu. Záleží na tom, aký šport vykonávate:

  • Vytrvalostné športy – beháte, jazdíte na bicykli alebo plávate? Choďte do sauny radšej po tréningu. Pobyt v miestnosti rozohriatej na príjemných 30–60 °C zvýši prietok krvi do svalov, urýchli regeneráciu tela a posilní vytrvalosť.
  • Silové športy – ak vzpierate činky alebo chodíte do posilňovne, naštartujte svoj organizmus infralúčmi už pred výkonom. Svaly sa zahrejú, infralúče zbavia telo toxínov a zlepšia funkciu srdca. Teplo v infrasaune navyše stimuluje proteíny teplotného šoku, ktoré podporujú rast svalovej hmoty.

Vždy chvíľu počkajte, kým po tréningu pôjdete do sauny – aspoň pár desiatok minút. Ak beháte, skontrolujte si najprv, že váš pulz klesol pod hodnotu 100 úderov za minútu.Vždy chvíľu počkajte, kým po tréningu pôjdete do sauny – aspoň pár desiatok minút. Ak beháte, skontrolujte si najprv, že váš pulz klesol pod hodnotu 100 úderov za minútu.

Lúče aj pre nešportovcov

Účinky liečivých infralúčov si užijete, aj keď práve nie ste športový typ. Nabudia vás energiou a postarajú sa o vaše zdravie:

  • posilňujú imunitný systém a pomáhajú pri chrípke a nachladnutí,
  • zbavia vás celulitídy a ekzémov,
  • pôsobia proti bolesti chrbta
  • a čistia póry.

Za teplom a infračervenou relaxáciou navyše nemusíte jazdiť cez celé mesto. Najmenšie kabíny zaberú len 1 m2, takže si ich môžete kúpiť aj k sebe domov.

>> Zaobstarajte si infrasaunu do vlastnej kúpeľne.

 

Odporúčame